Eerste week - Reisverslag uit Michigan, Verenigde Staten van Sjors Tankink - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Michigan, Verenigde Staten van Sjors Tankink - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Sjors Tankink

Blijf op de hoogte en volg Sjors

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Michigan

Hallloow people,

Nadat ik zaterdag de oprot-party had gegeven zijn we Maandag rond 09.00 uur zijn we thuis weggereden richting schiphol, rond 10.30u waren we daar en rond 13.00u hebben we daaaag gezegd tegen de ouders en om 14.00u zaten we in het vliegtuig om vervolgens op te stijgen. Bijna op de startbaan kwamen ze erachter dat ze 1 iemand vergeten waren (godver*##@@@#^&*), dus konden we 2 uur later eindelijk opstijgen.

Om 19.00u (Lokale tijd, 6uur later) kwamen we eindelijk aan in Ontario en 'n uur later zaten we in de auto richting het adres van Luuk (klasgenoot). Daar bleef ik slapen en de dag erna werd ik opgehaald door mijn stageboer.
Na 1,5 uur rijden kwamen we aan bij de grens van Canada-Amerika, daar aangekomen liepen er veel gewapende mannen van de douane rond met grote geweren, eenmaal daar moest ik een bewijs halen zodat ze wisten dat ik daar ging stage lopen, nadat ik veel papieren heb laten zien en veel gepraat had met konden we na 3 kwartier onze reis richting de boerderij vervolgen..

rond 13.00u smiddags kwamen we bij de boerderij aan en Dick (stageboer) heeft me rondgeleid over de boerderij, hij vertelde dat hij een van de kleinste was hier in de buurt met 600 koeien :O
Die middag waren ze net luzerne aan het hakselen dus zijn we naar wat percelen gereden om te kijken hoe het ging en het ging goed;p
Er is 3 man personeel dat het landwerk/mechanisatie doet op de boerderij, bijna alle landwerk word zelf gedaan
Ze melken hier 22 uur per dag, en iedere koe word 3x per dag gemolken.
Er zitten 2 groepen in 1 stal en als de koeien gemolken worden word ondertussen de vloer schoon geschoven en de boxen schoon gemaakt van die stal.

Nadat Dick me de boerderij heeft laten zien zijn we 'savonds naar de country fair gegaan waar de rest van het gezin was, op de country fair kon je je eigen kalf/varken/geit/schaap showen en de kinderen van Dick deden hier aan mee. de dieren stonden de hele week op de fair en aan het eind konden andere mensen je kalf/varken/geit/schaap kopen.

De volgende dag hebben we wat percelen van Dick bekeken en daarna heb ik hooi geschud en 'savonds hebben we het opgehaald en in de schuur gezet.

gisteren hebben we stro van het land gehaald en naar een schuur van Dick gebracht, alle stro/hooi/mais etc. word eerst gewogen op eigen weegbrug en dan word het pas in de schuur gepakt.

Vandaag hadden we plotseling een bijbaantje als brandweer..
Een loonbedrijf was voor Dick stro aan het harken met een bandhark en de bandhark raakte een steen die in het veld lag en dat vonkte dus stond er binnen 10 minuten 1 ha land in brand. Toevallig was een werknemer begonnen met mestrijden dicht in de buurt daar en kon hij gauw naar de brand en reed met de ketsplaat (dat mag hier) naar de brand om het niet verder te laten gaan, vlak daarna kwam Dick met de schijveneg en reed langs het vuur heen zodat het ook niet verder kon gaan, toen het vuur uit was kwam de brandweer:P (sensatie). je kunt geen dag zonder boeren;p

Vermaak me hier prima, de mensen zijn hier erg aardig en erg gastvrij.


ajuuuuuu.





  • 27 Juli 2015 - 16:27

    Kasper:

    Nice

  • 27 Juli 2015 - 19:28

    De Oma's:

    Sjors een mooi verslag, we hebben genoten? En natuurlijk fijn dat je het daar naar je zin hebt.
    nog veel plezier, en geniet ervan.

    Groeten oma Liene en Marietje

  • 03 Augustus 2015 - 07:37

    Jolien:

    Leuk om te lezen! Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Michigan

Mijn eerste reis

Stage Amerika

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

Alweer méér dan ruim 1 maand

14 Augustus 2015

bijna 1 maand!

26 Juli 2015

Eerste week
Sjors

Stage Amerika

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 1916

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: